מה זה טיקטוק

מה זה טיקטוק

מה זה טיקטוק ולמה היא משמשת? TikTok היא אפליקציית מדיה חברתית פופולרית המאפשרת למשתמשים ליצור, לצפות ולשתף סרטונים באורך 15 שניות שצולמו במכשירים ניידים או במצלמות אינטרנט. עם העדכונים האישיים שלה של סרטונים קצרים מוזרים המוגדרים למוזיקה ואפקטים קוליים, האפליקציה בולטת באיכות הממכרת שלה וברמות הגבוהות של מעורבות.

יוצרים חובבים ומקצועיים כאחד יכולים להוסיף אפקטים כמו פילטרים, מוזיקת ​​רקע ומדבקות לסרטונים שלהם, ויכולים לשתף פעולה בתוכן וליצור סרטוני דואט במסך מפוצל גם אם הם נמצאים במקומות שונים.

מה זה אפליקצית טיקטוק?

  • טיקטוק מאפשרת למשתמשים לצפות, ליצור ולשתף סרטונים קצרים באינטרנט.
  • האפליקציה הושקה בשנת 2016 על ידי חברת הטכנולוגיה הסינית ByteDance.
  • זמינה כעת ביותר מ-150 שווקים שונים, לטיקטוק יש משרדים בבייג'ינג; לוס אנג'לס; מוסקבה; מומבאי, הודו; סיאול, דרום קוריאה; וטוקיו.
  • האפליקציה ראתה כמיליארד משתמשים יומיים עולמיים בתחילת 2022.
  • למרות הלחץ הפוליטי על פעילות במקומות מסוימים כמו ארצות הברית, היא ממשיכה לצבור פופולריות.
@michael_danilovv

איך עובד האלגוריתם של טיקטוק ? קבלו 60 שניות שיסבירו לכם איך עובד האלגוריתם של טיקטוק ואיך אתם תוכלו להשתמש בו כדי להיות ויראליים #אלגוריתם #סרטוןויראלי #טיפיםלטיקטוק

♬ Lazy Sunday – Official Sound Studio

הבנת TikTok

טיקטוק היא אפליקציית מדיה חברתית המוקדשת לסרטונים קצרים שנוצרו עבור משתמשים ונצרכים על ידיהם. אורך הסרטונים הוא 15 עד 60 שניות.

הפורמט מתאים לבידור ולקומדיה. עם זאת, היא משמשת יותר ויותר עבור מידע בידור. מה שנקרא משפיענים שצוברים קהל קבוע ב-TikTok מציעים קטעי עצות וטיפים יחד עם קידום עצמי. יופי, אופנה, מימון אישי ובישול הם כולם נושאים פופולריים לסרטוני מידע. יותר ויותר, הפורמט משמש לקידום ומכירת מוצרים.

הושקה במתכונתה הנוכחית בשנת 2018, טיקטוק הצטרפה לשורות ענקיות המדיה החברתית בזמן שיא.
היו לה כמיליארד משתמשים חודשיים פעילים ברחבי העולם עד ספטמבר 2021.
דו"ח שיווקי לשנת 2022 של data.ai (לשעבר App Annie) חזה כי TikTok תשבור שלושה מיליארד הורדות ברחבי העולם, כמו גם שמשתמשים יוציאו 3 מיליארד דולר על iOS ו-Google Play עד סוף השנה.

כמו כל חברות המדיה החברתית, טיקטוק הייתה יעד לחששות מתמשכים לגבי שימוש פוטנציאלי או שימוש לרעה במידע הפרטי שהיא אוספת על המשתמשים שלה. ההבדל הוא שרוב טיקטוק היא בבעלות סינית.

טיקטוק LIVE מאפשרת למשתמשים וליוצרים לקיים אינטראקציה בזמן אמת. משתמשים מגיל 16 ומעלה יכולים להשיק LIVEs, ואלה מגיל 18 ומעלה עשויים לשלוח ולקבל מתנות במהלך LIVE

ההשקה של TikTok

השם TikTok נועד להציע את הפורמט הקצר של הסרטונים. הושק בספטמבר 2016 על ידי חברת הסטארט-אפ הסינית ByteDance, והוא ידוע שם בשם Douyin. הצמיחה הסטרטוספרית בשימוש שלה החלה באמת בסוף 2017, כאשר היא רכשה אפליקציה מתחרה, Musical.ly, והעבירה את רשימת 200 מיליון החשבונות שלה ל-TikTok.

לפי הדיווחים, ByteDance היה שווה עד 140 מיליארד דולר עד אמצע 2020, בהתבסס על מכירה פרטית של נתח קטן בחברה. אמרו כי TikTok לבדה שווה כ-50 מיליארד דולר, זה יהפוך אותה לסטארט-אפ היקר ביותר בעולם.

העסק של טיקטוק

השיווק בטיקטוק עדיין מתבגר, אבל מספר גדל והולך של סוכנויות להוטות לעזור למותגים ליצור סוג של תוכן מוזר שמקבל קליקים על טיקטוק. פרסום קונבנציונלי המדגיש את האיכויות המעולות של המוצר לא עובד. קמפיינים קלילים ומהנים המותאמים למוזיקה הגיעו למקום. המטרה הסופית היא להפוך לוויראלי באתר ולדרבן חיקויים של משתמשי טיקטוק.

כמה ממסעות הפרסום המוצלחים ב-TikTok:

  1. רשת המסעדות צ'יפוטלה ניהלה מסע חלוקת קופונים של ליל כל הקדושים "בוריטו" שעודד את משתמשי TikTok להתחפש לחג ולפרסם את התמונות שלהם. הקמפיין זכה לארבעה מיליארד צפיות.
  2. שֵׁדוֹן. קוסמטיקה התחברה לכמה משפיעני מדיה חברתית כדי ליצור תוכנית ריאליטי מקוונת ותחרות בשם #eyeslipsface. למסע הפרסום היו 9.4 מיליארד קליקים נכון ליולי 2022.
  3. ה-NBA נרשמה לחשבון והשיגה יותר מ-15.8 מיליון כניסות ליולי 2022.
    מטרתו היא להגביר את המודעות העולמית ל-NBA, במיוחד בקרב צעירים.

לטיקטוק יש משרדים בבייג'ינג; ברלין; ג'קרטה, אינדונזיה; לונדון; לוס אנג'לס; מוסקבה; מומבאי, הודו; סיאול, דרום קוריאה; שנחאי; סינגפור; וטוקיו.

מקורות הכנסה אחרים של TikTok

כמו אתרי מדיה חברתית רבים אחרים, גם טיקטוק מרוויחה כסף מרכישות בתוך האפליקציה. משתמשים יכולים לקנות מטבעות במחיר של 99 סנט עד $99.99 ולהשתמש בהם כדי להטות את היוצרים האהובים עליהם בפלטפורמה.

החברה גרפה 80 מיליון דולר מרכישות בתוך האפליקציה ברחבי העולם, על פי דו"ח בתעשייה של 2019.

ברבעון הראשון (רבעון 1) של 2019, הוצאות המשתמשים הגיעו ל-189 מיליון דולר ברחבי העולם – 222% יותר מההכנסה של האפליקציה במהלך אותה תקופה ב-2018. סכום זה עלה ליותר מ-2.3 מיליארד דולר ב-2021, עזר בין השאר על ידי ה-COVID -19 מגיפה, שהגבירה את השימוש במדיה החברתית על רקע נעילות והגבלות אחרות.

נכון ליוני 2022, TikTok הרוויחה כ-5.5 מיליארד דולר בסך ההכנסות לכל החיים.

TikTok החלה להפעיל פרסום לתצוגה רק ב-2019.

במקום זאת, מותגים פותחים חשבונות משתמש ב-TikTok ובדיוק כמו כל אחד מהמשתמשים שלו, יוצרים ומפרסמים מיני סרטונים. הם יכולים לשלם כדי לקדם את הסרטונים שלהם למשתמשים אחרים. המטרה הסופית היא להפוך לוויראלי ולדרבן המראה, למשוך קהל עצום למסר של המותג שלהם.

בסיס המשתמשים של TikTok

טיקטוק היא אחת מאפליקציות המדיה החברתיות הפופולריות בעולם והיא זמינה ביותר מ-150 שווקים וביותר מ-35 שפות.

האפליקציה ראתה יותר מ-3.5 מיליארד הורדות ברחבי העולם, מה שהופך אותה לאחת האפליקציות הפופולריות ביותר אי פעם.

להלן פירוט של כמה מהנתונים הדמוגרפיים הבולטים ביותר של האפליקציה:

  • כ-40% מהמשתמשים הם בגילאי 18 עד 24.
    56% הן נשים.
  • כ-141 מיליון משתמשים פעילים הם מארה"ב.
  • המשתמשים שלה מבלים בו בממוצע 46 דקות ביום.

התפתחויות אחרונות

טיקטוק עומדת בפני עתיד לא ברור בארה"ב ובאיחוד האירופי (האיחוד האירופי). המאמצים של מחוקקים בארה"ב לאסור על הסף את השימוש ב-TikTok נכשלו במספר הזדמנויות בשל הפופולריות של האפליקציה ומאמצי לובינג אגרסיביים של ההורה, ByteDance.

האפליקציה תחת אש עקב הפוטנציאל של ממשלת סין לכרות נתונים של משתמשים בארה"ב ולהשפיע עליהם באופן פוטנציאלי באמצעות הפונקציה "בשבילך" באפליקציה. החשש הוא שהאלגוריתם של הפונקציה "בשבילך", שנותר בגדר תעלומה, יכול לשמש כדי לתמרן את התנהגות המשתמשים ועלול להעביר מסרים פוליטיים, ואולי להפריע לבחירות בארה"ב.

התוצאה הסבירה ביותר תהיה ש-ByteDance תמכור חלק מיעוט (20%) מהבעלות שלה לגופים בארה"ב, כאשר אורקל ו-Walmart מוזכרות לעתים קרובות כשותפות בארה"ב הסבירות ביותר. בדיוק הצעה כזו הועלתה בשנת 2020, שבה וולמארט ואורקל יקנו כל אחת 10% מיישות חדשה שנוצרה בשם TikTok Global.

TikTok Global תהיה מבוססת בארה"ב וכפוף לחוקים ולתקנות של ארה"ב. האמונה היא שהסדר כזה ישמור על הפוטנציאל לכריית נתונים והשפעה שמפעילה ממשלת סין. נכון לשנת 2021, העסקה עדיין בבדיקה של ממשל ביידן.

TikTok גם עומדת בפני בדיקה של האיחוד האירופי וצריכה לעמוד בהתאמה מלאה לחוק השירותים הדיגיטליים של האיחוד האירופי (DSA), המבקש להגן במרץ על הנתונים הפרטיים של המשתמשים. האיחוד האירופי קבע מועד אחרון ל-1 בספטמבר 2023 עבור TikTok לעמוד בדרישות הכללים והתקנות של DSA.

אי עמידה במועד האחרון של האיחוד האירופי עלולה לגרום לאיסור על טיקטוק באיחוד האירופי, לפי נציב האיחוד האירופי תיירי ברטון.

לאיחוד האירופי יש כמה מכללי הפרטיות המחמירים ביותר, ו-TikTok יהיה כפוף לביקורות של מאמציה לבלום מניפולציות פוטנציאליות של נתונים ולסנן תוכן כדי להגן על חייהם ובטיחותם של משתמשי האינטרנט. כישלון בביקורת עלול לעלות לחברה עד 6% מסך הכנסותיה בקנסות ואיסור מוחלט באיחוד האירופי.

בקיצור, הפופולריות של טיקטוק הפכה אותה למטרה עבור צגי פרטיות דיגיטלית במספר תחומי שיפוט, לא הפחות מהם הם ארה"ב והאיחוד האירופי.

איזו חברה מחזיקה ב- TikTok?

בעלת הרוב של TikTok היא ByteDance, חברת טכנולוגיה סינית. בסוף 2020, בעקבות לחץ של ממשל טראמפ דאז, הסכים ByteDance ליצור חברה חדשה, TikTok Global. בהצעה זו, ByteDance תמשיך להיות הבעלים של 80% מ-TikTok Global, עם אורקל ו-Walmart כבעלי המיעוט שלה ושותפות בארה"ב. לפי הוול סטריט ג'ורנל, העסקה בהמתנה עד לבדיקה של ממשל ביידן, החל מפברואר 2021

לסיכום

טיקטוק היא אפליקציית אינטרנט פופולרית מבחינה אסטרונומית, עם יותר מ-3.5 מיליארד הורדות ברחבי העולם. טיקטוק מאפשרת למשתמשים ליצור סרטונים קצרים, באורך של בערך 15-30 שניות, ולהפיץ אותם בתוך האפליקציה הבאה. רוב הסרטונים מבוססים על בידור, חטיפות וקומדיה. האתר פופולרי במיוחד בקרב קהל מתחת לגיל 24, כאשר כ-40% מהמשתמשים בו נמצאים בטווח הגילאים 18-24.

בשלב זה, TikTok נמצאת בבעלות מלאה ופרטית של חברת אם סינית, ByteDance, אשר העלתה חשש ש-TikTok תפעל כדי לאיסוף ולתפעל נתונים של משתמשים על ידי ממשלת סין או גופים קשורים. TikTok אסורה בהודו משיקולי ביטחון לאומי, והיא אסורה במכשירי האינטרנט הפדרליים של ארה"ב ורוב ממשלות המדינות.

ארה"ב והאיחוד האירופי פוצחים שניהם נגד טיקטוק בנוגע לדאגות לפרטיות ובעלות, מה שעלול לגרום לאיסור על האפליקציה בתחומי שיפוט אלה. טיקטוק ציינה כי היא תעשה כל מאמץ כדי לעמוד בהנחיות האיחוד האירופי, בעוד המצב בארה"ב סובב סביב הבעלות על ידי חברה סינית, מה שמרמז שייתכן כי ByteDance תצטרך למכור חלק מ-TikTok לשותפים בארה"ב שטרם נקבעו.

מעוניינים להטיס את העסק או הפרופיל בטיקטוק?
מלאו את הטופס למטה וניצור אתכם קשר בהתאם
ניווט מהיר

הצטרפו לקורס טיק טוק לעסקים של
קאט 360°
ליצירת תוכן ויראלי

והתחילו את הצעד הראשון בדרך לקריירה
ויראלית ועצמאות כלכלית כבר היום!
הנחת מחזור ראשון - עד גמר המקומות
360₪ בלבד!
או ב-120₪ ב-3 תשלומים
מלאו את השם, מייל, טלפון נייד ועברו לעמוד סליקה מאובטח